Total Pageviews

Sunday, January 14, 2018


 13 JANUARY 2018


TIDAK PERNAH DALAM SEJARAH RAKYAT GHAIRAH MENUNGGU HARI PILIHANRAYA

KOMEN:
Betul tu Tan Seri,saya akan balik dr UK anak beranak utk mengundi sebaik najib membubarkan parlimen,semoga orang2 melayu yg masih buta akal dan mata hatinya,mendapat hidayah sebelum terlambat.....
Selamatkan tanah air kata,inilah satu2nya negara kita yg ada....
TIDAK PERNAH....
Bila saya twit mengatakan rakyat tidak pernah bersemangat tinggi seperti tak sabar menunggu pilihanraya kali ini  kerana mereka mahu keluar mengundi di luar  tradisi, maka reaksi negatif  timbul  serta merta di kalangan penyokong-penyokong UMNO  atau BN.

Mereka mendakwa saya mempunyai niat yang jahat.

Sebenarnya mereka berfikiran demikian kerana  mempunyai bacaan yang sama dengan saya dalam penantian rakyat ini yang menampakan keghairahan yang luar  biasa untuk membuang undi.

Jika mereka hendak melakukan sesuatu yang biasa yang pernah mereka lakukan maka mereka tidak akan menunjukan perlakuan yang luar biasa ini.

seorang penyokong UMNO menjawab twit saya dengn memberikn gambaran yang cuba menutup apa yang sebenarnya berada di fikirannya dengan katanya " kerana mereka tak sabar nak mengundi-nak tengok kekalahan PH." Ini adalah untuk menangkis apa yang sebenarnya hendak dilakukan oleh rakyat yang diketahuinya.

Seorang lagi yang naik marah mengecam saya dengan berkata " Orang ini pernah dalam BN/ UMNO ,pernah diberi peluang jadi MP P015 tapi tak pernah buat kerja,malas dan  berlagak pandai, kerana dialah P015 BN kalah, PKR menang. Mamak pepar yang banyak  cakap,tapi tak buat kerja.Pendapat karut dan karat." . Saya tak beri pendapat pun tapi dia faham kerana dia tahu realiti sebenar di akar umbi.Marah-marah tak boleh menangkan UMNO.

Kenaapa dia mempunyai fikiran negatif terhadap twit saya yang berbunyi "Tidak pernah pengundi bersemangat tinggi seperti tak sabar tunggu pilihanrnaya kali ini . Sebab utama kerana mereka mahu keluar dari tradisi mengundi.

Dari pengalaman saya kecuali  pilihanraya pertama 1955 , saya tidak pernah melihat dalam sejarah pilihanraya negara sehingga pilihanraya 13 , semangat rakyat yang luar biasa dalam menunggu hari  pilihanraya.Tentunya mereka mahu melihat kuasa mereka dari pengundian yang luar biasa yang mereka mahu lakukan.

c&p from Zamkata:

No comments:

Post a Comment